17 Haziran 2013 Pazartesi

İncir Uyutması..ve ilk yiyecek postu..:)

Bu tatlının adı gibi yapılışı da ilginç.. Yoğurt mayalar gibi yapılıyor..  Birkaç ay önce doktorum programında 
yapılışını izlemiştim ve ben o güne kadar hiç yapmamıştım ama yapan blog arkadaşlarımda çok rastlamıştım..  Yememiş olsamda adını ve yapılışı biliyordum:) Bana da denemek  sonuna kısmet oldu.. İzlediğim tatlının içinde incir ile birlikte ceviz de vardı.. Ama ben cevizi üzerine koymayı tercih ettim.Ama eşim birdahaki sefere cevizi içerisine koymamı istedi..:)
malzemeler:
1 lt süt
15 adet kuru incir
2 çorba kaşığı toz şeker
süslemek için: 
ceviz, tarçın yada pekmez
yapılışı: Sütü bir tencereye alın ve kaynatın. Biraz ılınmasını bekleyin. Yoğurt mayalama ısısı ne çok sıcak ne de ılık olacak..Ben bu ayarı serçe parmağımı süte batırıp, 10'a kadar sayıp dayanabiliyorsam anlıyorum:) İncirleri sıcak suda yumuşayana kadar bekletin. Minik doğrayın. Az ılınmış süte ekleyip, blendırdan geçirin yada elinizle doğurun.. Kaselere alıp, üzerini kapatıp, bir örtü ile örtün. 2-3 saat bekletip, üzerini açıp, buzdolabına alın. 2 saat dinlendirten sonra servis edebilirsiniz..
afiyet olsun...

Hiç yorum yok: