14 Temmuz 2013 Pazar

HASAN PAŞA DÜN AKŞAM BİZE DAVETLİYDİ..:)

Ramazan sofralarına yakışan bir tarifte benden olsun dedim ve bu ramazan ilk misafirlerimle beraber  Hasan paşa’yıda davet ettim..:) Biz yedik çok beğendik umarım sizde beğenirsiniz.Hayırlı Ramazanlar…


Malzemeler

  • 1/2 kg köftelik kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 tutam maydanoz
  • 2 dilim bayat ekmek içi
  • Tuz,kimyon,karabiber
  • Püresi için:
  • 3 adet orta boy patates
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çay bardağı süt
  • isteğe bağlı üzeri için kaşar rendesi
  • Salçası için:
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 su bardağı su
  • çok az tuz

  • Yapılışı

    Adım1

    Köfte malzemelerini yoğurup 20 eşit parçaya bölüp yuvarlayın.

    Adım2

    Her bir parçanın ortasına bastırıp yanlarını kaldırın ve çanak şekli verin.

    Adım3

    Köfteleri yağlamadan seramitok fırın tepsisine dizip önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirin.

    Adım4

    Bu arada patatesleri yıkayıp kabuklarını soyun ve her patatesi dörder parçaya bölüp su dolu bir tencerede haşlayın.

    Adım5

    Patatesleri robotta 2 yemek kaşığı sıcak patates suyuyla çekip içine tereyağ katıp eritin.Tuzunu ve sütünü koyup robotta pürüzsüz hale gelinceye dek karıştırın.(arzu ederseniz karabiber de ekleyin)

    Adım6

    Hazırladığınız püreyle köftelerin boş kısımlarına doldurup isteğe göre üzerlerine kaşar rendesi serpin.

    Adım7

    Sıcak olarak pilav veya makarna ile servis yapın. Afiyet olsun!
     https://www.facebook.com/EmosHobiDesign?ref=hl
     http://neyapsamneyazsam.blogspot.com/

2 yorum:

Gelin Ayşe dedi ki...

Ellerine saglik nefis gorunuyo, bende pek bir severim uzun zamandir yemedim de :)

Emoş Hobi Design dedi ki...

Nerelerdesin ayşecim..ne zamandır görüşemiyoruz.Bloguna bi kaç kez yorum bıraktım ama cevap alamamıştım.Madem uzun zamandır yemedin Türkiye'ye geldiğinde sanada pişiririm..:)