9 Temmuz 2013 Salı

ISPANAKLI CEVİZLİ KEK♥

Ispanaklı keki duymayan kalmamıştır diye düşünüyorum.İç açıcı renkli görüntüsü iştah açıyor doğrusu.Sizde ben ve eşim gibi ıspanağın her şeyini seviyorsanız bir tarifde benden olsun…



Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağından biraz eksik sıvı yağ
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı doğanmış ıspanak
  • üzeri için krem şanti
  • üzeri için çekilmiş ceviz
  • 1 buçuk çay bardağı süt

Yapılışı

Adım1

Ispanakların üzerine kaynar su döküp biraz beklettikten sonra fazla suyunu süzerek rondodan geçirin ve ince süzgeçten geçirin bir çay bardağı kadar ıspanak suyu elde edersiniz.

Adım2

Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra sıvı yağ, yoğurduda ekleyip biraz daha karıştırın.

Adım3

Un,kabartma tozu ve vanilyayı eklemeden önce ıspanak suyunuda ilave edin.Akışkan bir hamur elde edeceksiniz.

Adım4

Seramitok tepsinin en sevdiğim özelliği olan yağlanma unlama işlemini direk geçerek hamuru tepsimize boşaltıyoruz.

Adım5

180 derecede yaklaşık 20-25 dk fırına göre değişen bir süre bu siz kontrol ederek piştiğini anlayabilirsiniz.

Adım6

Piştikten sonra; 1 buçuk çay bardağı süt ile hazırladığımız krem şantiyle iyice soğuyan kekimizin üzerini kaplıyoruz.

Adım7

Son olarak rondoda iri çektiğimiz cevizlerimizi üzerine serperek servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.


1 yorum:

Fatma Damyan dedi ki...

Merhabalar,
Öncelikle Hayırlı Ramazanlar diliyorum.
Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim :))
Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim: http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
İzmir'den sevgiler gönderiyorum...