7 Temmuz 2013 Pazar

ÜÇ RENKLİ BÖREK♥

Seramitok firmasının gönderdiği tepsim ve kek kalıbıyla yaptığım tariflerimi sizinle yaklaşık iki haftadır paylaşıyorum.Bunlara son olarak ilk kez denediğim bir börek olan 3 renkli börek tarifinide ekledim.Üç renkten kasıt ıspanak(yeşil), havuç (turuncu), patates (sarı)...Renkleri arttırmak değiştirmek size kalmış.Damak tadınıza uygun malzemeler kullanıp çeşitlendirebilirsiniz.Bir kaç gündür denemek istediğim bu tarifimi kardeşim ve eşinin bana sürpriz yapıp geldiği gün yapmak çok iyi oldu.Eşiminde erken geldiği bir gün  olunca güzel bir sofra kurarak bu tariflede taçlandırırım diye düşündüm.Çok beğenildi umarım sizlerde beğenirsiniz.Tarif için buyurun efenim..


Malzemeler

  • 4 adet yufka
  • 4 adet havuç
  • 3 adet patates
  • 1 demet ıspanak
  • 1 adet soğan
  • 1 kase yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • Yeterince tuz,karabiber
  • Üzeri için susam veya çörek otu
  • Yapılışı

    Adım1

    Havuçları rendeleyerek çok az yağda hafif kavurun.

    Adım2

    Soğan ve Patatesleri rendeleyerek az yağda karabiber ve tuz ekleyerek kavurun.

    Adım3

    Ispanakları doğrayıp tuz ve yağla ovun.

    Adım4

    Bir yufkayı sererek üzerine yoğurt,yağ ve yumurta karışımından sürün.

    Adım5

    Önce patatesi yufkanın üzerine serpip rulo yapın bir kenara koyun.Daha sonra ıspanak ve havuç içinde aynı işlemleri tekrarlayın.Üç adet ruloyu sırasıyla diğer yufkanın üzerine koyarak büyük rulo yapın.

    Adım6

    Tepsiye sığacak şekilde ikiye kesip Seramitok tepsi olduğu için yağlamadan yerleştirin.

    Adım7

    Kalan yoğurtlu karışımı üzerine sürüp, çörek otu serperek 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

    Adım8

    Dilimleyerek servis edin.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: