18 Eylül 2013 Çarşamba

Güveçte Etli Türlü Denemesi...

       Sevgili kayınvalidemin hediyesi olan güveçte ilk yemek denemesini geçenlerde yaptım Allahın izniyle...Güveç'te ilk kez yemek pişireceğim için oldukça heyecanlıydım..Daha önce güveçte pişmiş yemek yediğim için tadının tencere yemeğine göre çok daha güzel olduğunu biliyodum..ama bu kadar değil..:)
(Biraz abartmanın kimseye zararı olmaz herhalde..:))
        Geçen hafta eşimin ailesini yemeğe çağırmıştım aklıma güveç yapmak geldi, hemde denemiş olurum dedim..Büyük risk aldım ama değdi..:) İçinde kullandığım malzemeleride fotoğrafladım, çok renkli bir resim çıktı ortaya..Önce gözümüz sonra midemiz bayram etsin diye..:)

         Çok detaylı tarif vermeye lüzum görmedim.O yüzden kabaca anlatıciimm..:)Anlatırken resimden kopya çekerek tabiii..:)
Malzemeler:
300-400 gr kuşbaşı et
1 soğan
1 patates
1 patlıcan
1 kırmızı biber
1 yeşil biber
1 kabak
2 domates
1 kase taze fasulye
3-4 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
Tuz,karabiber
Yapılışı:
Eğer benim gibi dana eti kullanıyorsanız soğanla eti biraz kavurmanızı öneririm.Kuzu eti ise gerek yok.
Daha sonra bütün malzemeleri pişme sırasına göre üst üste dizip üzerine bir su bardağı suyun içinde erittiğimiz salçalı suyu,tuzu ve karabiberi ekleyip kapağını kapatıyoruz.Kaynayana kadar yüksek, kaynadıktan sonra kısık ateşte 1 saat kadar pişirin.İlksıcaklığı geçtikten sonra servis yapabilirsiniz.Tam ağzınıza layık misss misss..:)
Afiyet olsun..
Sevgilerrrr...


6 yorum:

!! HASKUMAS !! dedi ki...

Öncelikle bisürü bulaşık çıkartmışsın tabrik ederim :) Evet güveçte yemek gerçekten lezzetli oluyor ama ekmek fırınında pişerse yoksa tüpte bekle bekle pişsin.Ben çelik tencere de güveç tarzında bütün malzemeleri sırası ile koyup ağzınada yağlı kağıt serip kapağını kapatıp çok çabukca pişriyorum misafir gelmededen de güveçe boşaltıp servis ediyorum.Yani kandırıyorum misafirlerimi ama daha anlayan çıkmadı tencere yemeği olduğunu :))

Emoş Hobi Design dedi ki...

Evet bulaşık çıkarmada üstüme tanımam teşk. ederim..:)Ekmek fırınında pişirmeyi çok isterdim ama maalesef bu münkün olmuyor...Tencerede pişirip güvece boşaltmak heee......:)sizi gidi siziiii..:)Önceden olsa bende anlamazdım ama şimdi anlarım heralde tencerede piştiğini..yani en azından şüphelenirim...:) bu yemeğin güveçte piştiğine emin misin derim..:)

Sema dedi ki...

Elinize sağlık hiç abartı değil bence çok leziz olmuş.Bulaşıklara gelince aynı şeyden bende muzdaribim sonuç mükemmel olunca o kadarıda olsun ne yapalım sevgilerimle...

Emoş Hobi Design dedi ki...

Teşekürler sema hanımcım..:) Yemeğimi yiyen sevdiklerimin yüzlerindeki gülümseme bütün yorgunluğumu unutturuyor..

elma kurdu dedi ki...

Sırasını ogrenebilirmiyim. Bugun ilk kez guvec yapmaya karar verdim. Sizin tarifi yapicam :))

Emoş Hobi Design dedi ki...

Yorumunuza ancak donebildim..siz coktan yapmissinizdir ama ben yinede kendi siralamami yaziyim..
Soganla eti kavurduktan sonra
fasulye
biber
kabak
patlican
patates
domates
benim siralamam buydu simdiden afiyet olsun..